Thursday, 1 January 2026
Uusi vuosi ja uudet kujeet
Saturday, 29 November 2025
Kissojen top 5 joululahjasuositukset
2. Little&Bigger ryömivä ötökkä
Tää oli jo pari vuotta sitten Papun lemppari joululahja ja sillä leikittiinkin niin innokkaasti, että se ehti mennä jo rikki ja ostin nyt toisen. Molemmat kissat tykkää tästä, tätä on kiva jahdata ja seurata. Ötökkä surisee kyllä aika kovasti ja patteri kuluu nopeasti, joten kannattaa suosiolla ostaa heti lisää pattereita. Parasta tässä on vielä se, ettei jää kiinni nurkkiin, vaan osaa kääntyä itse! Saa kyllä laiskemmankin leikkijän liikkeelle!
Peston lempilelu! Tää jaksaa helposti viihdyttää tunnista toiseen tai Pesto käy vaan nopeasti pari kertaa huitasemassa tassullaan palloja. Luin arvosteluista, että muillakin oli kissa onnistunut saamaan palloja irti, niin kävi myös meillä, eli Pestohan onnistui jotenkin samaan yhden pallon irti muttane on kyllä helppo laittaa takaisin 😆
Kissat rakastaa myös tätä, koska noh, se pitää ääntä! Ei onneksi kuitenkaan mitenkään liian kovaa sellaista. :D Tän ostin muistaakseni kesäkuussa (?) ja patterit on edelleen toimivat,vaikka tällä joka päivä leikitäänkin!
Halusin lisätä vielä tämän, koska kaikista onkileluista tää on ollut se suosituin ja tähän tulee vielä kaksi erilaista päätä lisänä, jotka voi vaihtaa jos kissat kyllästyy tuohon joka on jo kiinni, tosin vielä meillä ei ole näin käynyt. Papu ei tykkää jostain syystä leluista, joissa on kulkunen paitsi tämä on ollut ok, mutta mä en tiedä kuvittelenko sen takia, että tässä jotenkin tuo kulkunen ei kilise niin kovaa, kuin yleensä muissa leluissa? 🤔
Eli tässä oli heidän erittäin asiantuntevat vinkit, jos joku muu kissa haluaa lähettää pukille toivelistan tänä vuonna 😌🎄
Sunday, 16 November 2025
Pesto Alla Trapanese
Tässäpä mun lupaamani todella herkullinen Pesto alla Trapanese. Kuvaan tuli suht iso annos, mutta mulla oli erittäin kova nälkä joten siksi annoksen koko 😁Pastan kanssa käytin Rummon Bucatini pastaa, mutta myös Linguine pasta sopii tähän todella hyvin. :)
3 valkosipulinkynttä
ripaus suolaa
60g paahdettuja, kuorittuja manteleita
35 isoa basilikalehteä
450 g luumutomaatteja
450 g pastaa
2-4 mintun lehteä (jos haluat, itse en käyttänyt)
100 g raastettua juustoa tai 50/50 sekoitus Perocino Romano ja Parmigiano reggiano juustoa
oliiviöljyä
Paahda kuoritut mantelit pannulla. Kuori valkosipulit ja sekoita ne pulssaten manteleiden kanssa tehosekoittimessa, kunnes ne ovat karkeasti pilkottuja. Lisää basilika, minttu, juusto, tomaatit ja oliviiöljy.
Keitä pasta runsaassa suolatussa vedessä al denteksi. Säästä osa keitinvedestä. Kaada pasta takaisin ja siihen sen verran pestoa, kuin haluat syödä ja lisää ruokalusikallinen kerrallaan oliiviöljyä ja keitinvettä, kunnes syntyy kermaisen notkea kastike. Maista ja lisää suolaa tarvittaessa. Jos kastike kuivuu liikaa, löydennä hieman keitinvedellä.
Tarjoile heti ja ripottele päälle juustoa ja basilikan lehtiä.
Tästä tulee iso satsi, joten otan tästä alkuviikon eväät itselle ja suosittelen ihan oikeasti kokeilemaan tätä, tää on todella todella herkullista ja täyttävää!
Loppuun vielä kuva, jossa Pesto ihmettelee miksi kuvaan pestoa 😁Nyt takaisin siivoamaan! Oikein mukavaa sunnuntaita sulle!
Sunday, 2 November 2025
Kissojen leluja,Simssiä ja talvijuttuja ❄️
Sunday, 26 October 2025
Halloween Suklaa-lakukakku 🖤 👻
Koska lokakuun viimeistä viikkoa viedään huomenna, leivoin tänään töihin valmiiksi Halloween-teemaisen kuivakakun! Alla on tän kakun resepti 😊
Voitele ja jauhota kakkuvuoka noin 1,8 litraa. Vaahdota pehmeä rasva ja sokeri kuohkeaksi. Lisää munat yksitellen hyvin vatkaten jokaisen jälkeen.
Yhdistä jauhot, leivinjauhe ja vaniljasokeri . Siivilöi jauhoseos vaahtoon ja sekoita tasaiseksi taikinaksi.
Ota noin kolmasosa taikinasta erilliseen kulhoon. Lisää siihen lakritsikastike ja 2rkl kaakaojauhetta.
Lusikoi puolet vaaleasta taikinasta vuokaan, sitten tumma kerros ja päälle loput vaaleasta. Tee haarukalla muutama pyöräytys taikinan läpi, jotta syntyy tiikerin raidat. Tasoita pinta ja vedä keskelle vako, jotta kakku kohoaa tasaisesti.
Kypsennä 175 asteessa uunin alatasolla noin 50 minuuttia. Tarkista kypsyys tikulla ja kumoa kakku hieman jäähtyneenä.
Kuumenna kerma kiehumispisteeseen ja ota kattila liedeltä. Lisää paloiteltu suklaa ja anna sulaa muutama minuutti. Sekoita tasaiseksi ja valuta kuorrutus kakun päälle.
Valuta päälle lakritsikastiketta ja koristele oman tyylin mukaan! 🖤 👻
Sunday, 12 October 2025
🎃🕸️🕯️ Halloween Koristelua 🕯️🕸️🎃
Eilen laitoin sekä parvekkeelle että sisälle Halloween ja syyskoristeita 😍Ajattelin, että nyt kun on jo 19 aikaan pimeetä, niin voi ihan hyvin jo laittaa lyhdyt yms partsille, vaikka "joulu"valotkin tekis mieli jo laittaa,taidan odottaa vielä vähän aikaa, että on aikaisemmin hämärää. 😊
Tänä vuonna en laittanut niin paljoa Halloween koristeita, koska erään kuvassa olevan mielestä kaikki koristeet on todella mielenkiintoisia, sillä onhan tää Peston ensimmäinen Halloween 😁🎃
Saturday, 27 September 2025
Peston ensimmäiset viikot 🐈⬛
Nyt jatketaan imuriin tutustumista ja sitten laitetaan ruokaa ja rentoudutaan uuden animen parissa minkä löysin 😍Ihanaa lauantaita!
.jpg)






%20(1).jpg)
%20(1).jpg)
.jpg)









%20(1).jpg)









